Training Klantgerichtheid

Klantgerichte organisaties zijn het meest succesvol. Maar bij de dagelijkse omgang met klanten komt veel kijken. Hoe wil de klant behandeld worden? Wat voor verwachtingen heeft de klant? Hoe wordt omgegaan met klachten? Wat vindt de klant belangrijk?

De eigen houding en communicatie staan centraal in deze cursus klantgerichtheid. Medewerkers met een open uitstraling en goede communicatieve vaardigheden kunnen zich beter verplaatsen in de klant. En daarmee succesvol handelen op basis van klantverwachtingen. Jouw klantgerichtheid wordt naar een hoger niveau gebracht.

Inhoud Training Klantgerichtheid

Deze 1-daagse training ziet er als volgt uit:

  • Wie is mijn interne-/externe klant?
  • Klanttevredenheid & klantverwachting
  • Professionele serviceverlening
  • Omgaan met klachten/bezwaren
  • Houding & uitstraling
  • Communicatieve vaardigheden

Resultaat

  • Op professionele wijze met klachten omgaan
  • Inzicht in jouw persoonlijke stijl van klantgericht werken
  • Moeilijke gesprekken met emotionele klanten en collega’s in goede banen kunnen leiden
  • Tevreden klanten maken en tevreden collega’s behouden
  • Een professionele ‘fit’ maken binnen jouw in-/externe klantenkring

De Training Klantgerichtheid is zowel klassikaal als online te volgen - Vastgoed Business SchoolVoor wie is deze training?

Iedereen die zijn of haar klantgerichtheid wil verbeteren. Voor medewerkers in organisaties die regelmatig in contact komen met in- of externe klanten.

Meer weten?

Uitgebreide informatie over deze opleiding? Download dan vrijblijvend de brochure.

Modules binnen de opleiding

Klantgerichtheid - module

+
Leerdoelen
  • Wie is mijn interne-/externe klant?
  • Klanttevredenheid & klantverwachting
  • Professionele serviceverlening
  • Omgaan met klachten/bezwaren
  • Houding & uitstraling
  • Communicatieve vaardigheden
Niveau Hbo
Vakgebied Persoonlijke Ontwikkeling
Onderwerp Diversen
Beleidsniveau Hbo
Duur 2 dagdelen

Docenten

Ton van der Teems

Ton van der Teems

Directeur - Forgo

Ton is al meer dan 20 jaar werkzaam in het trainingsvak, en voornamelijk gericht op Effectief Communiceren. Hij geeft workshops over adviseren, onderhandelen, accountmanagement, presenteren, omgaan met weerstand & conflictmanagement, netwerken en klantgerichtheid. Hij begeleidt tevens organisaties op het gebied van transitiemanagement & cultuurontwikkeling. Daarnaast is Ton praktiserend VVE-bestuurder.