Tijdens de Cursus Professioneel Accountmanagement leer je de rol van accountmanager professioneel vorm te geven. Je leert hoe je de gewenste klantkennis opbouwt en hoe je, gevraagd en ongevraagd, op professionele wijze de klant helpt met zijn ‘uitdagingen’. En hoe je op natuurlijke wijze omgaat met (prijs-)weerstanden, hoe je beter onderhandelt, communiceert en inspeelt op de wensen en behoeften van jouw accounts.
Resultaat Cursus Professioneel Accountmanagement
Dit leer je tijdens deze cursus:
- Inzicht in de rol en positie als Accountmanager
- Inzicht in de kritische succesfactoren t.a.v. Accountmanagement
- Maken van accountanalyse en accountplannen
- Leren een succesvolle account- en verkoopstrategie op te zetten
- Fungeren als volwaardig gesprekspartner met jouw DMU, vanuit het vertrektpunt ‘partner in business’
- Inzicht in de krachtvelden: relatie tussen jouw bedrijf en de accounts en weten hoe hierop te anticiperen
- Toepassen van verschillende onderhandelingsstijlen
- Weerstand en bezwaren beter te hanteren
- Meer commitment: overtuigend overbrengen van het klantadvies
- Accounts structureel commercieel te laten doorgroeien
Voor wie is deze cursus?
De Cursus Professioneel Accountmanagement is bestemd voor accountmanagers, verkopers, adviseurs en contactmanagers die zich willen professionaliseren in Accountmanagement.
Meer weten?
Uitgebreide informatie over deze opleiding? Download dan vrijblijvend de brochure.
Modules binnen de opleiding
Leerdoelen
- Ontwikkelingen binnen accountmanagement
- De (veranderende) Accountmanagementrollen
- Het accountplan en het accountplanningsproces
- Brickwalling: meten van de accountrelatie-sterkte
- Toepassen van Interne en Externe klantgerichtheid
Niveau | Hbo |
Vakgebied | Persoonlijke Ontwikkeling |
Onderwerp | Diversen |
Beleidsniveau | Hbo |
Duur | 2 dagdelen |
Leerdoelen
- Succesvolle verkoopgesprekken: toepassen van professionele klant-adviesfaseringen
- Persoonlijke profilering als volwaardig gesprekspartner
- Systematische Probleemverheldering: achterhalen van de klantvraag
- Welke klantbehoeften en motivatoren
- Vertalen klantvraag naar passende oplossingen en winnende offertes
Niveau | Hbo |
Vakgebied | Persoonlijke Ontwikkeling |
Onderwerp | Diversen |
Beleidsniveau | Hbo |
Duur | 2 dagdelen |
Leerdoelen
- Succesvol onderhandelen met behoud van de relatie: toepassen van de verschillende onderhandelingsstijlen
- Weerstand & feedback in klantrelaties: het interveniëren tussen conflicten
- Creëren van commitment: opbouwen van winstgevende relaties
- Het managen van in- en externe netwerken
- Toepassen van best practices
Niveau | Hbo |
Vakgebied | Persoonlijke Ontwikkeling |
Onderwerp | Diversen |
Beleidsniveau | Hbo |
Duur | 2 dagdelen |
Docenten
Ton van der Teems
Directeur - Forgo
Ton is al meer dan 20 jaar werkzaam in het trainingsvak, en voornamelijk gericht op Effectief Communiceren. Hij geeft workshops over adviseren, onderhandelen, accountmanagement, presenteren, omgaan met weerstand & conflictmanagement, netwerken en klantgerichtheid. Hij begeleidt tevens organisaties op het gebied van transitiemanagement & cultuurontwikkeling. Daarnaast is Ton praktiserend VVE-bestuurder.